Regulamin sprzedaży wysyłkowej za pośrednictwem strony
www.aptekaradicula.pl
§ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.
Niniejszy regulamin
określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży dokonywanej przez
przedsiębiorcę Apteka Radicula Dobrysiak
i Wspólnicy sp. j. z siedzibą w Łodzi, za pośrednictwem strony internetowej pod
adresem: www.aptekaradicula.pl oraz określa zasady i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną za
pośrednictwem tej samej strony internetowej, zwanej dalej „Stroną”.
2.
Z zastrzeżeniem ust. 4
poniżej, produkty możliwe do zamówienia za pośrednictwem Strony obejmują produkty
lecznicze, wyroby medyczne, środki specjalnego przeznaczenia żywieniowego, produkty
kosmetyczne, środki higieniczne, suplementy diety, przedmioty do pielęgnacji
niemowląt i chorych, dopuszczone do obrotu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej
i posiadające wszelkie wymagane przepisami prawa pozwolenia i atesty.
3.
Jeżeli określone
postanowienia niniejszego Regulaminu będą dotyczyć tylko określonej grupy lub
kategorii Produktów, zostanie to wyraźnie zaznaczone w treści Regulaminu.
4.
Produkty lecznicze
dostępne do zamówienia za pośrednictwem Strony obejmują produkty lecznicze
wydawane bez przepisu lekarza, za wyjątkiem produktów
leczniczych, których wydawanie ograniczone jest wiekiem pacjenta.
5.
Ogłoszenia, cenniki i
inne informacje o Produktach na Stronie nie stanowią oferty sprzedawcy w
rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do zawarcia Umowy
Sprzedaży.
6.
Sprzedaż Produktów za
pośrednictwem Strony jest prowadzona przez aptekę prowadzoną przez Apteka Radicula Dobrysiak i Wspólnicy sp. j. z siedzibą w Łodzi, ul. Rojna
25, 91-134 Łódź, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru
Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi – Śródmieścia w Łodzi, XX
Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS:156077, NIP
7260012251, REGON 470869099, w ramach apteki ogólnodostępnej prowadzonej na
podstawie zezwolenia nr
GIF-P-Z-FAA/4641/A/11/93/TP/03 z dnia 16.05.2003 r. (tekst jednolity) z
późniejszymi zmianami.
7.
W
sprawach związanych ze sprzedażą Produktów za pośrednictwem Strony internetowej
można kontaktować się z Apteką pod adresem korespondencyjnym: Apteka Radicula Dobrysiak i Wspólnicy
sp. j. ul. Rojna 25, 91-134 Łódź, adresem e-mail: e-apteka@aptekaradicula.pl
bądź pod nr tel. 697 549639.
8.
Informacje
dotyczące Produktów publikowane na Stronie mają charakter wyłącznie
informacyjny i identyfikacyjny.
9.
Treści
publikowane na Stronie nie stanowią porad o charakterze medycznym; nie stanowią
diagnozy, nie mogą być podstawą diagnozy ani zaleceń w zakresie leczenia, nie
zastępują porady lekarskiej ani farmaceutycznej. Przed użyciem produktu
leczniczego należy zapoznać się z ulotką zawierającą wskazania,
przeciwwskazania, dane dotyczące działań niepożądanych i dawkowania, oraz
informacje dotyczące stosowania produktu leczniczego, bądź należy skontaktować
się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany może
zagrażać życiu i zdrowiu.
10.
Wszelkie
treści, elementy graficzne i oznaczenia publikowane na Stronie chronione są
prawami autorskimi, wobec czego zabronione jest jakiekolwiek ich kopiowanie w
celu dalszego rozpowszechniania.
11.
Ceny
Produktów uwidocznione na Stronie podane są w złotych polskich i są cenami
brutto (zawierają podatek VAT). Ceny Produktów nie zawierają kosztów dostawy
Produktów.
12.
Produkty
podlegają sprzedaży według ceny obowiązującej w chwili złożenia Zamówienia.
13.
Apteka
realizuje zamówienia wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
14.
Warunkiem
korzystania z usług dostępnych na Stronie jest dostęp do sieci Internet, dostęp
do poczty elektronicznej i poprawnie skonfigurowana i zainstalowana
przeglądarka internetowa umożliwiająca wyświetlanie stron internetowych.
15.
Apteka
będzie się kontaktować z Klientem na podany w trakcie rejestracji adres e –
mail lub numer telefonu.
16.
Do
umowy sprzedaży produktów leczniczych i wyrobów medycznych nie stosuje się
przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, za wyjątkiem
następujących jej przepisów: art. 12 ust. 1 pkt 1-12 i ust. 2, art. 13, art.
14, art. 15 ust. 1 i 3, art. 19, art. 21-24, art. 26-37 oraz art. 38 pkt 1, 3-6
i 8.
17.
Apteka nie prowadzi
obrotu hurtowego produktami leczniczymi w rozumieniu art. 72 ust. 3 ustawy z
dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne (tj. Dz.U. z 2020 r., poz. 944),
ani nie zbywa produktów leczniczych podmiotom będącym uczestnikami tego obrotu,
w tym w szczególności innym aptekom ogólnodostępnym, punktom aptecznym,
hurtowniom farmaceutycznym.
18.
Apteka nie prowadzi
sprzedaży wysyłkowej do podmiotów prowadzących działalność leczniczą oraz
podmiotów nieprowadzących działalności leczniczej, ale posiadających
uprawnienia do obrotu pozaaptecznego produktami
leczniczymi.
§ 2. DEFINICJE
1.
Apteka
– apteka prowadzona przez Apteka Radicula Dobrysiak i Wspólnicy sp. j. znajdująca się w Łodzi, przy
ul. Rojnej 25.
2.
Dzień roboczy –
oznacza dzień tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo
wolnych od pracy;
3.
Hasło – ciąg znaków
literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Klienta podczas Rejestracji na
Stronie, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta;
4.
Klient – osoba
fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach
przewidzianych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa także osoba
fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna,
jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa
przyznaje zdolność prawną, która na zasadach określonych niniejszym Regulaminem
zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży lub Umowę o Świadczenie Usług Elektronicznych;
5.
Konto Klienta/Konto –
indywidualny dla każdego Klienta panel, uruchomiony na jego rzecz przez Aptekę,
na podstawie Umowy o Świadczenie Usług Elektronicznych, po dokonaniu przez
Klienta Rejestracji. Klient uzyskuje dostęp do Konta Klienta za pomocą Loginu i
Hasła. Klient loguje się na swoje Konto po dokonaniu Rejestracji na Stronie;
6.
Konsument - za konsumenta uważa się osobę fizyczną
dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową, a także osobę fizyczną zawierającą
umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej
umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w
szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej,
udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej;
7.
Login – adres poczty
elektronicznej Klienta służący do logowania się do Konta;
8.
Operator płatności -
osoba prawna, która zgodnie z art. 60 ust. 1 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r.
o usługach płatniczych (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 40 z późn.
zm.), uzyskała zezwolenie na prowadzenie działalności w charakterze instytucji
płatniczej, której system płatności internetowych jest dostarczany na Stronie;
9.
Produkt – produkt,
który Klient może zamówić za pośrednictwem Strony na zasadach określonych
niniejszym Regulaminem;
10.
Prawo farmaceutyczne –
ustawa z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (tekst jednolity: Dz. U.
z 2024 r. poz. 686 z późn. zm.);
11.
Rejestracja –
jednorazowa czynność polegająca na utworzeniu przez Klienta Konta, dokonywana z
wykorzystaniem formularza rejestracyjnego udostępnianego przez Aptekę na
Stronie;
12.
Regulamin – niniejszy
regulamin. W zakresie Usług Elektronicznych świadczonych przez Aptekę drogą
elektroniczną niniejszy regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ust.
1 pkt 1) Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
13.
Rozporządzenie w
sprawie wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych – rozporządzenie Ministra
Zdrowia z dnia 26 marca 2015 r. w sprawie wysyłkowej sprzedaży produktów
leczniczych (Dz. U.2015, poz. 481);
14.
Strona – strona
internetowa dostępna pod adresem www.aptekaradicula.pl prowadzona przez Aptekę;
15.
Umowa Sprzedaży –
umowa sprzedaży Produktu zawierana pomiędzy Klientem a Apteką za pośrednictwem
Strony;
16.
Umowa o Świadczenie
Usług Elektronicznych – umowa o świadczenie Usług Elektronicznych zawierana
pomiędzy Klientem a Apteką za pośrednictwem Strony;
17.
Usługi Elektroniczne –
usługi świadczone drogą elektroniczną przez Aptekę na rzecz Klientów w
rozumieniu Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, na zasadach
określonych niniejszym Regulaminem;
18.
Ustawa o prawach
konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz. U. z
2024 r. poz. 1796);
19.
Ustawa o świadczeniu
usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług
drogą elektroniczną (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1513);
§ 3. REJESTRACJA
1.
W celu
utworzenia Konta Klienta, Klient obowiązany jest dokonać nieodpłatnej
Rejestracji. Rejestracja nie jest warunkiem koniecznym złożenia zamówienia.
2.
W celu Rejestracji,
Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny udostępniony przez Aptekę na
Stronie poprzez podanie adresu e-mail oraz Hasła i przesłać wypełniony
formularz rejestracyjny drogą elektroniczną do Apteki poprzez wybór
odpowiedniej funkcji znajdującej się w formularzu rejestracyjnym. Podczas
Rejestracji Klient ustala indywidualne Hasło.
3.
W trakcie wypełniania
formularza rejestracyjnego, Klient ma możliwość zapoznania się z Regulaminem,
akceptując jego treść poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu.
4.
Po przesłaniu
formularza rejestracyjnego Klient otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną
na adres poczty elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym,
potwierdzenie Rejestracji przez Aptekę. Z tą chwilą zawarta zostaje Umowa o
Świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta Klienta, zaś
Klient uzyskuje możliwość dostępu do Konta Klienta.
§ 4. SKŁADANIE I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
1.
Klient może składać
zamówienia za pośrednictwem Strony bez dokonywania Rejestracji na Stronie.
2.
Klient, składa zamówienie
Produktu za pomocą elektronicznego formularza zamówienia na Stronie zgodnie ze
wskazówkami podanymi na Stronie. W celu złożenia zamówienia Produktu Klient
zobowiązany jest przesłać za pomocą funkcjonalności Strony prawidłowo
wypełniony elektroniczny formularz zamówienia (dalej: „Zamówienie”).
3.
Złożenie Zamówienia
następuje w momencie kliknięcia przycisku „ZAMAWIAM I PŁACĘ”. Złożenie
Zamówienia, po jego potwierdzeniu w sposób określony w ust. 5 poniżej, będzie
skutkować obowiązkiem zapłaty ceny sprzedaży i kosztów dostawy Produktu.
4.
Warunkiem przyjęcia
Zamówienia do realizacji jest podanie przez Klienta wszystkich informacji
niezbędnych do jego realizacji, tj.:
a. imię i nazwisko (nazwa) Klienta, adres, adres e-mail, numer
telefonu kontaktowego, sposób płatności, sposób dostawy;
b. imię i nazwisko (nazwa) odbiorcy zamówionych Produktów, adres,
numer telefonu kontaktowego, jeśli nie są zgodne z danymi Klienta;
c. nazwa, dawka, wielkość opakowania, postać oraz ilość
zamawianych Produktów.
5.
Po złożeniu
Zamówienia, Apteka niezwłocznie potwierdza rejestrację Zamówienia. Po
weryfikacji Zamówienia Apteka potwierdza przyjęcie Zamówienia do realizacji
albo odmawia realizacji Zamówienia zgodnie z postanowieniami ust. 7-8.
Potwierdzenie przyjęcia zamówienia dokonywane jest przez przesłanie Klientowi
stosownej wiadomości na podany w trakcie składania Zamówienia adres e-mail
(dalej: „Twoje Zamówienie zostało przekazane do realizacji”). Z chwilą
otrzymania przez Klienta potwierdzenia Zamówienia zostaje zawarta Umowa
Sprzedaży Produktów.
6.
Weryfikacja i
realizacja Zamówień złożonych w Dni robocze po godz. 16 oraz w soboty,
niedziele i inne dni ustawowo wolne od pracy rozpocznie się w godzinach rannych
następnego Dnia roboczego.
7.
Odmowa realizacji
Zamówienia może nastąpić w następujących przypadkach:
a. formularz Zamówienia nie został wypełniony poprawnie, a Apteka
nie może skontaktować się z Klientem w celu weryfikacji danych;
b. Produkt został wycofany z obrotu lub wstrzymany w obrocie na
terenie RP po złożeniu Zamówienia przez Klienta;
c. istnieje podejrzenie, że wydanie zamówionych Produktów może
zagrażać życiu lub zdrowiu pacjenta lub produkt leczniczy, wyrób medyczny lub
środek spożywczy specjalnego przeznaczenia żywieniowego może być zastosowany w
celu pozamedycznym;
d. zrealizowanie Zamówienia skutkowałoby naruszeniem przez Aptekę
przepisów prawa dotyczących prowadzenia obrotu detalicznego produktami
leczniczymi i bezpośredniego zaopatrywania ludności w produkty lecznicze.
8.
O odmowie realizacji
Zamówienia Apteka informuje Klienta przez przesłanie Klientowi stosownej
wiadomości na podany w trakcie składania Zamówienia adres e-mail, nie później
niż w terminie 2 dni roboczych od dnia potwierdzenia rejestracji Zamówienia.
9.
Apteka przekazuje
Klientowi dowód zakupu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
10.
Klient akceptuje
wystawianie i przekazywanie faktur w formie elektronicznej we wszelkich
przypadkach dopuszczalnych obowiązującymi przepisami prawa. Faktura
elektroniczna zostanie przekazana przez Aptekę na adres e-mail
Klienta podany w trakcie Rejestracji lub składania Zamówienia w postaci
linku do pobrania lub załącznika. Zgoda na stosowanie faktur
elektronicznych jest równoznaczna z rezygnacją z otrzymywania paragonów lub
faktur w formie papierowej, jednakże w sytuacji braku możliwości wystawienia
lub przekazania faktury elektronicznej, Apteka dostarczy odpowiedni
dokument w innej dopuszczalnej prawnie formie.
11.
Klient jest na bieżąco
informowany, za pośrednictwem generowanych automatycznie wiadomości e-mail o
statusie Zamówienia.
§ 5. PŁATNOŚCI ORAZ DOSTAWA PRODUKTÓW
1.
Klient dokonuje
płatności za zamówione Produkty za pośrednictwem platformy płatności obsługiwanej
przez Operatora Płatności. Klient jest każdorazowo informowany przez Aptekę na
Stronie o terminie w jakim jest zobowiązany dokonać płatności za zamówione
Produkty w wysokości wynikającej z zawartej Umowy Sprzedaży. Informacje o
dostępnych sposobach płatności dostępne są na Stronie.
2.
Apteka zobowiązana
jest dostarczyć Produkty będące przedmiotem Umowy Sprzedaży zgodne z Umową
Sprzedaży.
3.
W przypadku zawarcia
Umowy Sprzedaży, dostawa Produktów zostanie zrealizowana nie później niż w
terminie 5 (pięciu) Dni roboczych licząc od dnia, w którym Apteka otrzymała
informację z platformy płatności Przelewy24 o dokonaniu płatności przez
Klienta, chyba że realizacja dostawy w tym terminie będzie niemożliwa z powodu
działania siły wyższej.
4.
Z zastrzeżeniem ust. 5
poniżej, Apteka dostarczy zamówione Produkty za pośrednictwem firmy kurierskiej
pod adres wskazany przez Klienta, do punktu odbioru lub do automatów paczkowych
(z wyłączeniem produktów leczniczych), wybranego przez Klienta spośród
dostępnych na Stronie.
5.
W odniesieniu do
produktów leczniczych, dostawa realizowana jest z uwzględnieniem wymogów określonych
przepisami regulującymi warunki wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych
wydawanych bez przepisu lekarza. Dostawa Produktów kurierem realizowana jest od
poniedziałku do piątku, w godzinach od 8 do 16, z wyłączeniem dni ustawowo
wolnych od pracy.
6.
Apteka udostępnia
Klientowi informację o wysokości kosztów dostawy Produktu w trakcie składania
Zamówienia Produktu. Koszt dostawy zamówionych Produktów wskazany jest w
cenniku dostępnym na Stronie w zakładce: „Koszty dostawy". Koszt dostawy
Produktu zostanie doliczony do ceny Produktu w trakcie składania Zamówienia.
7.
Klient zobowiązany
jest do odbioru zamówionych Produktów.
8.
Apteka zapewnia
dostarczenie zamówionych Produktów należycie zapakowanych, w sposób
zapewniający ich integralność, jakość oraz bezpieczeństwo stosowania.
Opakowanie przesyłki zostanie oznakowane za pomocą etykiety przymocowanej w
sposób trwały, zawierającej: pieczątkę placówki (Apteki), numer zamówienia,
dane dotyczące odbiorcy, określenie warunków transportu oraz numer telefonu
kontaktowego placówki. Apteka zapewnia Klientowi możliwość kontaktu
telefonicznego w zakresie dotyczącym jakości i bezpieczeństwa stosowania
Produktów pod podanym numerem telefonu kontaktowego placówki od poniedziałku do
piątku w godzinach od 9:00 do 19:00. W soboty w godzinach od 9:00 do 15:00.
§ 6. REKLAMACJE
1.
Apteka jest
zobowiązana do
sprzedaży i dostarczania Produktów zgodnych z Umową Sprzedaży.
2.
Apteka ponosi wobec
Klienta odpowiedzialność, jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową Sprzedaży (rękojmia).
3.
W przypadku Umowy
sprzedaży Produktów innych niż produkty lecznicze oraz wyroby medyczne stosuje
się procedurę opisaną w niniejszym ustępie oraz w ust. 6-10 poniżej. W
takim postępowaniu reklamacyjnym dotyczącym Konsumenta stosuje
się przepisy art. 43 a i następne ustawy o prawach konsumenta.
a.
Apteka ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z
umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od
tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu do użycia jest dłuższy. Apteka nie może powoływać się na upływ terminu do
stwierdzenia braku zgodności Produktu z umową określonego w zdaniu poprzednim,
jeżeli brak ten podstępnie zataiła.
b.
Jeżeli Produkt
jest niezgodny z Umową Sprzedaży,
Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany. Apteka może dokonać wymiany, gdy
Konsument żąda naprawy, lub Apteka może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda
wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową Sprzedaży w sposób wybrany
przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla
Apteki. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych
kosztów dla Apteki, może ona odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową
Sprzedaży.
c.
Apteka dokonuje naprawy
lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której została ona poinformowany
przez Konsumenta o braku zgodności z Umową Sprzedaży, i bez nadmiernych
niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w
jakim Konsument go nabył.
d.
Koszty naprawy lub
wymiany ponosi Apteka, która odbiera od Konsumenta Produkt
na swój koszt. Sposoby udostępnienia Aptece Produktu do odbioru określone są na
Stronie w zakładce Zwroty.
e.
Jeżeli Produkt jest
niezgodny z Umową Sprzedaży, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu
ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy: (i) Apteka odmówiła lub nie doprowadziła Produktu
do zgodności z umową, (ii) brak zgodności Produktu z umową występuje nadal,
mimo że Apteka próbowała doprowadzić Produkt do zgodności z umową; (iii) brak
zgodności Produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny
albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego żądania naprawy lub wymiany (iv) z
oświadczenia Apteki lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi ona Produktu
do zgodności z Umową Sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych
niedogodności dla Konsumenta.
f.
Apteka zwraca
Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia
Konsumenta o obniżeniu ceny.
g.
W razie odstąpienia od
Umowy Sprzedaży Konsument niezwłocznie zwraca Produkt Aptece, na jej koszt.
Sposoby udostępnienia Aptece Produktu do odbioru określone są na Stronie w
zakładce Zwroty. Apteka zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż
w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania.
h.
Apteka dokonuje zwrotu
ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba
że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się
dla niego z żadnymi kosztami.
4.
W przypadku Umów
Sprzedaży Produktów takich jak produkty lecznicze i wyroby medyczne oraz w
przypadku Umów Sprzedaży zawieranych przez Klientów niebędących Konsumentami, do
postępowania reklamacyjnego stosuje się przepisy dotyczące rękojmi tj. art. 556
i następne ustawy kodeks cywilny, zgodnie z procedurą opisaną w ust. 5 poniżej.
5.
Jeżeli Produkt ma
wadę, Klient może:
a.
złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny Produktu albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży,
chyba że Apteka niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta
wymieni Produkt wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie
ma zastosowania, jeżeli Produkt był już wymieniony lub naprawiany przez Aptekę
albo Apteka nie uczyniła zadość obowiązkowi wymiany Produktu na wolny od wad
lub usunięcia wady.
b.
żądać wymiany Produktu
wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Apteka jest obowiązana wymienić
Produkt wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez
nadmiernych niedogodności dla Klienta.
c.
Apteka może odmówić
zadośćuczynienia żądaniu Klienta o którym mowa w pkt
a. powyżej, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową Sprzedaży Produktu
wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo w porównaniu z
drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową Sprzedaży
wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Apteka.
d.
Apteka odpowiada z
tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna Produktu zostanie stwierdzona przed
upływem dwóch lat od dnia wydania tego Produktu Klientowi. Klient niebędący
Konsumentem może wykonać uprawnienia, o których mowa w pkt a. oraz b. powyżej,
w terminie 1 roku od dnia stwierdzenia wady Produktu. Jeżeli określony termin
przydatności Produktu do użycia kończy się po upływie dwóch lat od dnia wydania
rzeczy Klientowi, Apteka odpowiada z tytułu rękojmi za wady tego Produktu
stwierdzone przed upływem tego terminu. Do zachowania terminu wystarczy zgłoszenie
reklamacji przed jego upływem.
e.
W przypadku wad
prawnych Produktu, Klient ma prawo żądać od Apteki dostarczenia Produktu
wolnego od wad, złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży lub żądać
obniżenia ceny Produktu z powodu wady Produktu. Klient może wykonać
uprawnienia, o których mowa w niniejszym punkcie, w terminie 1 roku od dnia, w
którym Klient dowiedział się o istnieniu wady, a jeżeli Klient dowiedział się o
istnieniu wady dopiero na skutek powództwa osoby trzeciej – od dnia, w którym
orzeczenie wydane w sporze z osobą trzecią stało się prawomocne, przy czym bieg
tego terminu w odniesieniu do Konsumenta nie może się skończyć przed upływem 2
lat od dnia wydania Produktu Konsumentowi.
f.
Składając reklamację,
Klient zobowiązany jest dostarczyć wadliwe Produkty Aptece na adres Apteki, tj.
Apteka Radicula Dobrysiak i
Wspólnicy sp. j., 91-134 Łódź, ul. Rojna 25.
Koszt dostawy reklamowanego Produktu do Apteki ponosi Apteka. Odbiór od Klienta
reklamowanego Produktu może odbyć się za pośrednictwem podmiotu wskazanego
przez Aptekę, na koszt Apteki.
6.
Reklamację należy
zgłosić w następujący sposób:
a.
pisemnie, na adres
Apteki, tj. Apteka Radicula Dobrysiak
i Wspólnicy sp. j., ul. Rojna 25, 91-134 Łódź;
b.
elektronicznie na
adres e-mail e-apteka@aptekaradicula.pl;
c.
telefonicznie pod nr
tel. 697 549639.
7.
Reklamacja powinna
zawierać informacje o przyczynach reklamacji, żądanie Klienta oraz informacje pozwalające
zidentyfikować Klienta i Produkt, tj. numer zamówienia, datę zakupu produktu,
imię i nazwisko Klienta, dane adresowe Klienta, adres poczty elektronicznej
Klienta.
8.
Apteka dokona
rozpatrzenia reklamacji i powiadomi Klienta o jego wyniku w terminie 14 dni od
dnia jej otrzymania, w formie pisemnej bądź elektronicznej, na wskazany przez
Klienta adres lub adres e-mail.
9.
W przypadku
uwzględnienia reklamacji, Apteka ponownie przesyła, na swój koszt, prawidłowe
Produkty bądź zwraca cenę sprzedaży Produktów (całą w przypadku odstąpienia od
Umowy Sprzedaży bądź część w przypadku obniżenia ceny Produktu). Jeżeli Klient
przesłał Produkt do Apteki w inny sposób niż za pośrednictwem dostawcy
wskazanego i opłaconego przez Aptekę, Apteka zwraca Klientowi koszty przesyłki
reklamacyjnej na rachunek bankowy.
10.
W przypadku Produktów
innych niż produkty lecznicze, objętych gwarancją, uprawnienia z tego tytułu
można wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej.
Gwarancja na sprzedany Produkt nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza
uprawnień Klienta wobec Apteki z tytułu braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży lub rękojmi.
11. Zasady zwrotu Produktów w przypadku wady jakościowej Produktu, jego niewłaściwego
wydania lub sfałszowania produktu leczniczego:
a. Produkty lecznicze i wyroby medyczne wydane z Apteki w ramach wysyłkowej
sprzedaży podlegają zwrotowi w przypadku wady jakościowej produktu, jego
niewłaściwego wydania lub sfałszowania produktu leczniczego (art. 68 ust. 3l i
3m ustawy z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne). W celu dokonania
ewentualnego zwrotu produktów leczniczych lub wyrobów medycznych należy
skontaktować się z Apteką i ustalić warunki zwrotu.
§ 7. ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY
1.
Z zastrzeżeniem
powszechnie obowiązujących przepisów prawa, Konsument
który zawarł Umowę Sprzedaży, może od niej odstąpić bez podawania przyczyny, w
terminie 14 dni od dnia otrzymania zamówionego Produktu, a w przypadku Umowy
Sprzedaży, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno,
partiami lub w częściach przez Konsumenta - w terminie 14 dni od dnia
otrzymania ostatniego zamówionego Produktu, jego partii lub części.
2.
Do zachowania terminu,
o którym mowa w ust. 1 powyżej, wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu
od Umowy Sprzedaży przed jego upływem na adres Apteki: Apteka Radicula Dobrysiak i Wspólnicy
sp. j., ul. Rojna 25, 91-134 Łódź lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na
adres e – mail Apteki: e-apteka@aptekaradicula.pl. W przypadku przesłania przez
Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu elektronicznie, Apteka niezwłocznie prześle
Konsumentowi w formie wiadomości e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o
odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
3.
Konsument może złożyć
oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży na formularzu, którego wzór
stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu. Pouczenie o odstąpieniu od Umowy
Sprzedaży zawarte jest w Załączniku nr 2 do Regulaminu.
4.
W razie odstąpienia od
Umowy Sprzedaży, Umowa Sprzedaży uważana jest za niezawartą.
5.
Konsument zobowiązany
jest do zwrotu Produktu na swój koszt niezwłocznie, nie później niż w terminie
14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, na adres
Apteki.
6.
Konsument ponosi
odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania
z Produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru,
cech i funkcjonowania Produktu.
7.
Apteka zobowiązana
jest do zwrotu dokonanych przez Konsumenta płatności, tj. ceny Produktu oraz
kosztów dostawy Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z
wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły
sposób dostarczenia oferowany przez Aptekę), niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy
Sprzedaży. Apteka dokonuje zwrotu wyżej wskazanych płatności przy użyciu
takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument
wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z
żadnymi kosztami. W przypadku płatności dokonanej za pośrednictwem systemu
płatności elektronicznych Przlewy24, Apteka dokonuje zwrotu płatności otrzymanej
od Konsumenta na rachunek bankowy Konsumenta.
8.
Apteka może wstrzymać
się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania
Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w
zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
9.
Prawo odstąpienia od
umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
a. w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający
szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
b. w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w
zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze
względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie
zostało otwarte po dostarczeniu;
c. w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po
dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z
innymi towarami.
10.
Prawo odstąpienia nie
przysługuje również w odniesieniu do umów, w której przedmiotem świadczenia są produkty
lecznicze, wyroby medyczne oraz środki spożywczego specjalnego przeznaczenia
żywieniowego.
§ 8. USŁUGI
ELEKTRONICZNE ŚWIADCZONE ZA POŚREDNICTWEM STRONY
1.
Apteka świadczy za
pośrednictwem Strony następujące Usługi Elektroniczne:
a. prowadzenie Konta Klienta, w ramach którego gromadzone są
informacje o złożonych przez niego Zamówieniach;
b. interaktywny formularz umożliwiający Klientowi złożenie
Zamówienia;
2.
Minimalne wymagania
techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym
posługuje się Apteka, są następujące:
a. Komputer lub telefon z dostępem do Internetu;
b. Dostęp do poczty elektronicznej;
c. Przeglądarka internetowa.
3.
W celu zapewnienia
bezpieczeństwa przekazu komunikatów Apteka podejmuje środki techniczne i
organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonej Usługi
Elektronicznej.
4.
Zakazane jest
dostarczanie przez każdego użytkownika Strony treści o charakterze bezprawnym. W
przypadku dostarczenia powyższych treści zostaną one usunięte, a podmiot je
dostarczający zostanie o tym poinformowany.
5.
Każdy obowiązany jest
do korzystania ze Strony w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na
uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób
trzecich
6.
Świadczenie przez
Aptekę Usług Elektronicznych jest bezpłatne.
7.
Warunki zawierania
Umów o Świadczenie Usług Elektronicznych są następujące:
a. Umowa o Świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na
prowadzeniu Konta Klienta zostaje zawarta w momencie dokonania Rejestracji.
b. Umowa o Świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na
udostępnieniu interaktywnego formularza umożliwiającego Klientowi złożenie
Zamówienia zostaje zawarta w momencie rozpoczęcia korzystania z powyższej
usługi.
d. Umowa o Świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na
prowadzeniu Konta Klienta jest zawierana na czas nieoznaczony.
e. Umowa o Świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na
udostępnieniu interaktywnego formularza umożliwiającego złożenie Zamówienia
jest zawierana jest zawierana w celu osiągnięcia rezultatu, którym jest
złożenie Zamówienia.
8.
Warunki rozwiązywania
Umów o Świadczenie Usług Elektronicznych są następujące:
a. Klient może wypowiedzieć Umowę o Świadczenie Usługi
Elektronicznej zawartą na czas nieoznaczony w każdym czasie i bez wskazania
przyczyn, z zachowaniem 7–dniowego terminu wypowiedzenia, wysyłając wiadomość
drogą elektroniczną na adres: e-apteka@aptekaradicula.pl.
b. Apteka może wypowiedzieć Umowę o Świadczenie Usługi
Elektronicznej zawartą na czas nieoznaczony w wypadku, gdy Klient obiektywnie
rażąco lub uporczywie narusza postanowienia niniejszego Regulaminu lub gdy
dostarcza treści o charakterze bezprawnym. Wypowiedzenie może być złożone po
bezskutecznym co najmniej jednokrotnym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia
naruszeń z wyznaczeniem stosownego terminu. Rozwiązanie umowy następuje w takim
wypadku z zachowaniem 14–dniowego okresu wypowiedzenia.
c. Wypowiedzenie Umowy o Świadczenie Usługi Elektronicznej
zawartej na czas nieoznaczony przez którąkolwiek ze Stron nie narusza praw lub
świadczeń nabytych przez Strony w czasie trwania umowy.
d. Niezależnie od powyższych postanowień Strony mogą rozwiązać
Umowę o Świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia
Stron.
9.
Reklamacje związane ze
świadczeniem Usług Elektronicznych można zgłaszać na adres e-apteka@aptekaradicula.pl lub pisemnie na adres Apteki.
10.
Prosimy o podanie w
treści reklamacji jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących
przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia
nieprawidłowości oraz danych kontaktowych – ułatwi to i przyspieszy
rozpatrzenie reklamacji przez Aptekę.
11.
Reklamacja zostanie
rozpatrzona przez Aptekę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
Odpowiedź w sprawie reklamacji zostanie wysłana na adres e-mail Klienta podany
w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Klienta sposób.
12.
Do Umów o Świadczenie
Usług Elektronicznych stosuje się przepisy Ustawy o prawach konsumenta.
13.
Konsument, który
zawarł Umowę o Świadczenie Usługi Elektronicznej, może od niej odstąpić bez
podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni od dnia
jej zawarcia. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed
jego upływem. Powyższe uprawnienie może zostać zrealizowane przez Konsumenta
poprzez przesłanie oświadczenia o odstąpieniu na adres e-apteka@aptekaradicula.pl lub pisemnie na adres Apteki.
14.
Po otrzymaniu
oświadczenia o odstąpieniu od Umowy o Świadczenie Usługi Elektronicznej, Apteka
niezwłocznie prześle Konsumentowi na wskazany przez niego adres e-mail
potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. W razie odstąpienia
od Umowy o Świadczenie Usługi Elektronicznej, umowa ta jest uważana za
niezawartą.
15.
Konsument może złożyć
oświadczenie o odstąpieniu od Umowy o Świadczenie Usługi Elektronicznej na
formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 3 do Regulaminu. Pouczenie o
odstąpieniu od Umowy o Świadczenie Usługi elektronicznej zawarte jest w
Załączniku nr 4 do Regulaminu.
§ 9. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I
DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR.
1.
Każdej osobie fizycznej,
dla której zawarcie umowy nie jest związane bezpośrednio z jej działalnością
gospodarczą lub zawodową, przysługuje możliwość skorzystania z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
2.
Osoba wskazana w ust. 1 powyżej
jest uprawniona do zwrócenia się z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego
z zawartej umowy do Stałego Sądu Polubownego przy Wojewódzkim Inspektoracie
Inspekcji Handlowej w Łodzi, ul. Gdańska 38, 90-730 Łódź. Regulamin organizacji
i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa Rozporządzenie
Ministra Sprawiedliwości w sprawie określenia regulaminu organizacji i
działania stałych sądów polubownych przy wojewódzkich inspektorach inspekcji
handlowej. Adres strony internetowej do Stałego Sądu Polubownego przy
Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Łodzi jest następujący: https://www.wiih.lodz.pl/?p=221.
3.
Ponadto, osoba
wskazana w ust. 1 ma
możliwość skorzystania z innych pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji
i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości
skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na
stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów,
organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona
konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi
adresami stron internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
-http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
-http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
§ 10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1.
Umowy zawierana
poprzez Stronę są zawierane w języku polskim.
2.
Informacje o
przetwarzaniu danych osobowych Klientów przez Aptekę zawarte są w Polityce
ochrony prywatności dostępnej na Stronie w zakładce: Polityka prywatności.
3.
Utrwalenie,
zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawartej Umowy Sprzedaży i
Umowy o Świadczenie Usługi Elektronicznej następuje poprzez (1) udostępnienie
Regulaminu na Stronie, oraz (2) przesłanie Konsumentowi wiadomości e-mail na
adres wskazany w formularzu Zamówienia Produktu, a w przypadku Umowy Sprzedaży
także przez (3) przekazanie dowodu zakupu zawierającego specyfikację Zamówienia
oraz potwierdzenia informacji zgodnie z
przepisami dotyczącymi umów zawieranych na odległość.
4.
Apteka zastrzega sobie prawo
zmiany niniejszego Regulaminu z przyczyn organizacyjnych, prawnych lub
technicznych. O każdej zmianie Regulaminu Apteka powiadomi z co najmniej 7-dniowym
wyprzedzeniem przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu wysyłając widomość
e-mail o planowanych zmianach do zarejestrowanych Klientów. Do Zamówień
złożonych przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, stosuje się
postanowienia Regulaminu w brzmieniu obowiązującym w dniu złożenia Zamówienia.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 04.03.2025
Załącznik nr 1 do Regulaminu sprzedaży wysyłkowej
Załącznik nr 2 do Regulaminu sprzedaży wysyłkowej
Załącznik nr 3 do Regulaminu sprzedaży wysyłkowej
Załącznik nr 4 do Regulaminu sprzedaży wysyłkowej