Przetwarzanie...
x
Wybierz aptekę
Moja apteka
exclamation-circle
x
location-marker Użyj lokalizacji
Wybierz lokalizację

Regulamin sprzedaży wysyłkowej za pośrednictwem strony www.aptekaradicula.pl

§ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1.     Niniejszy regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży dokonywanej przez przedsiębiorcę Apteka Radicula Dobrysiak i Wspólnicy sp. j. z siedzibą w Łodzi, za pośrednictwem strony internetowej pod adresem: www.aptekaradicula.pl oraz określa zasady i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem tej samej strony internetowej, zwanej dalej „Stroną”.

 

2.     Z zastrzeżeniem ust. 4 poniżej, produkty możliwe do zamówienia za pośrednictwem Strony obejmują produkty lecznicze, wyroby medyczne, środki specjalnego przeznaczenia żywieniowego, produkty kosmetyczne, środki higieniczne, suplementy diety, przedmioty do pielęgnacji niemowląt i chorych, dopuszczone do obrotu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej i posiadające wszelkie wymagane przepisami prawa pozwolenia i atesty.

 

3.     Jeżeli określone postanowienia niniejszego Regulaminu będą dotyczyć tylko określonej grupy lub kategorii Produktów, zostanie to wyraźnie zaznaczone w treści Regulaminu.

 

4.     Produkty lecznicze dostępne do zamówienia za pośrednictwem Strony obejmują produkty lecznicze wydawane bez przepisu lekarza, za wyjątkiem produktów leczniczych, których wydawanie ograniczone jest wiekiem pacjenta.

 

5.     Ogłoszenia, cenniki i inne informacje o Produktach na Stronie nie stanowią oferty sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do zawarcia Umowy Sprzedaży.

 

6.     Sprzedaż Produktów za pośrednictwem Strony jest prowadzona przez aptekę prowadzoną przez Apteka Radicula Dobrysiak i Wspólnicy sp. j. z siedzibą w Łodzi, ul. Rojna 25, 91-134 Łódź, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi – Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS:156077, NIP 7260012251, REGON 470869099, w ramach apteki ogólnodostępnej prowadzonej na podstawie zezwolenia  nr GIF-P-Z-FAA/4641/A/11/93/TP/03 z dnia 16.05.2003 r. (tekst jednolity) z późniejszymi zmianami.

 

7.     W sprawach związanych ze sprzedażą Produktów za pośrednictwem Strony internetowej można kontaktować się z Apteką pod adresem korespondencyjnym: Apteka Radicula Dobrysiak i Wspólnicy sp. j. ul. Rojna 25, 91-134 Łódź, adresem e-mail: e-apteka@aptekaradicula.pl bądź pod nr tel. 697 549639.

 

8.     Informacje dotyczące Produktów publikowane na Stronie mają charakter wyłącznie informacyjny i identyfikacyjny.

 

9.     Treści publikowane na Stronie nie stanowią porad o charakterze medycznym; nie stanowią diagnozy, nie mogą być podstawą diagnozy ani zaleceń w zakresie leczenia, nie zastępują porady lekarskiej ani farmaceutycznej. Przed użyciem produktu leczniczego należy zapoznać się z ulotką zawierającą wskazania, przeciwwskazania, dane dotyczące działań niepożądanych i dawkowania, oraz informacje dotyczące stosowania produktu leczniczego, bądź należy skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany może zagrażać życiu i zdrowiu.

 

10.   Wszelkie treści, elementy graficzne i oznaczenia publikowane na Stronie chronione są prawami autorskimi, wobec czego zabronione jest jakiekolwiek ich kopiowanie w celu dalszego rozpowszechniania.

 

11.   Ceny Produktów uwidocznione na Stronie podane są w złotych polskich i są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Ceny Produktów nie zawierają kosztów dostawy Produktów.

 

12.   Produkty podlegają sprzedaży według ceny obowiązującej w chwili złożenia Zamówienia.

 

13.   Apteka realizuje zamówienia wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.

 

14.   Warunkiem korzystania z usług dostępnych na Stronie jest dostęp do sieci Internet, dostęp do poczty elektronicznej i poprawnie skonfigurowana i zainstalowana przeglądarka internetowa umożliwiająca wyświetlanie stron internetowych.

 

15.   Apteka będzie się kontaktować z Klientem na podany w trakcie rejestracji adres e – mail lub numer telefonu.

 

16.   Do umowy sprzedaży produktów leczniczych i wyrobów medycznych nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, za wyjątkiem następujących jej przepisów: art. 12 ust. 1 pkt 1-12 i ust. 2, art. 13, art. 14, art. 15 ust. 1 i 3, art. 19, art. 21-24, art. 26-37 oraz art. 38 pkt 1, 3-6 i 8.

 

17.   Apteka nie prowadzi obrotu hurtowego produktami leczniczymi w rozumieniu art. 72 ust. 3 ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne (tj. Dz.U. z 2020 r., poz. 944), ani nie zbywa produktów leczniczych podmiotom będącym uczestnikami tego obrotu, w tym w szczególności innym aptekom ogólnodostępnym, punktom aptecznym, hurtowniom farmaceutycznym.

 

18.   Apteka nie prowadzi sprzedaży wysyłkowej do podmiotów prowadzących działalność leczniczą oraz podmiotów nieprowadzących działalności leczniczej, ale posiadających uprawnienia do obrotu pozaaptecznego produktami leczniczymi.

 

§ 2. DEFINICJE

 

1.      Apteka – apteka prowadzona przez Apteka Radicula Dobrysiak i Wspólnicy sp. j. znajdująca się w Łodzi, przy ul. Rojnej 25.

 

2.      Dzień roboczy – oznacza dzień tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;

 

3.      Hasło – ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Klienta podczas Rejestracji na Stronie, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta;

 

4.      Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która na zasadach określonych niniejszym Regulaminem zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży lub Umowę o Świadczenie Usług Elektronicznych;

 

5.      Konto Klienta/Konto – indywidualny dla każdego Klienta panel, uruchomiony na jego rzecz przez Aptekę, na podstawie Umowy o Świadczenie Usług Elektronicznych, po dokonaniu przez Klienta Rejestracji. Klient uzyskuje dostęp do Konta Klienta za pomocą Loginu i Hasła. Klient loguje się na swoje Konto po dokonaniu Rejestracji na Stronie;

 

6.      Konsument -  za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, a także osobę fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;

 

7.      Login – adres poczty elektronicznej Klienta służący do logowania się do Konta;

 

8.      Operator płatności - osoba prawna, która zgodnie z art. 60 ust. 1 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 40 z późn. zm.), uzyskała zezwolenie na prowadzenie działalności w charakterze instytucji płatniczej, której system płatności internetowych jest dostarczany na Stronie;

 

9.      Produkt – produkt, który Klient może zamówić za pośrednictwem Strony na zasadach określonych niniejszym Regulaminem;

 

10.   Prawo farmaceutyczne – ustawa z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r. poz. 686 z późn. zm.);

 

11.   Rejestracja – jednorazowa czynność polegająca na utworzeniu przez Klienta Konta, dokonywana z wykorzystaniem formularza rejestracyjnego udostępnianego przez Aptekę na Stronie;

 

12.   Regulamin – niniejszy regulamin. W zakresie Usług Elektronicznych świadczonych przez Aptekę drogą elektroniczną niniejszy regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ust. 1 pkt 1) Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną;

 

13.   Rozporządzenie w sprawie wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych – rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 26 marca 2015 r. w sprawie wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych (Dz. U.2015, poz. 481);

 

14.   Strona – strona internetowa dostępna pod adresem www.aptekaradicula.pl prowadzona przez Aptekę;

 

15.   Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana pomiędzy Klientem a Apteką za pośrednictwem Strony;

 

16.   Umowa o Świadczenie Usług Elektronicznych – umowa o świadczenie Usług Elektronicznych zawierana pomiędzy Klientem a Apteką za pośrednictwem Strony;

 

17.   Usługi Elektroniczne – usługi świadczone drogą elektroniczną przez Aptekę na rzecz Klientów w rozumieniu Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, na zasadach określonych niniejszym Regulaminem;

 

18.   Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1796);

 

19.   Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1513);

§ 3. REJESTRACJA

1.      W celu utworzenia Konta Klienta, Klient obowiązany jest dokonać nieodpłatnej Rejestracji. Rejestracja nie jest warunkiem koniecznym złożenia zamówienia.

 

2.     W celu Rejestracji, Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny udostępniony przez Aptekę na Stronie poprzez podanie adresu e-mail oraz Hasła i przesłać wypełniony formularz rejestracyjny drogą elektroniczną do Apteki poprzez wybór odpowiedniej funkcji znajdującej się w formularzu rejestracyjnym. Podczas Rejestracji Klient ustala indywidualne Hasło.

 

3.     W trakcie wypełniania formularza rejestracyjnego, Klient ma możliwość zapoznania się z Regulaminem, akceptując jego treść poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu.

 

4.     Po przesłaniu formularza rejestracyjnego Klient otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym, potwierdzenie Rejestracji przez Aptekę. Z tą chwilą zawarta zostaje Umowa o Świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta Klienta, zaś Klient uzyskuje możliwość dostępu do Konta Klienta.

§ 4. SKŁADANIE I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ

1.     Klient może składać zamówienia za pośrednictwem Strony bez dokonywania Rejestracji na Stronie.

 

2.     Klient, składa zamówienie Produktu za pomocą elektronicznego formularza zamówienia na Stronie zgodnie ze wskazówkami podanymi na Stronie. W celu złożenia zamówienia Produktu Klient zobowiązany jest przesłać za pomocą funkcjonalności Strony prawidłowo wypełniony elektroniczny formularz zamówienia (dalej: „Zamówienie”).

 

3.      Złożenie Zamówienia następuje w momencie kliknięcia przycisku „ZAMAWIAM I PŁACĘ”. Złożenie Zamówienia, po jego potwierdzeniu w sposób określony w ust. 5 poniżej, będzie skutkować obowiązkiem zapłaty ceny sprzedaży i kosztów dostawy Produktu. 

 

4.     Warunkiem przyjęcia Zamówienia do realizacji jest podanie przez Klienta wszystkich informacji niezbędnych do jego realizacji, tj.:

a.    imię i nazwisko (nazwa) Klienta, adres, adres e-mail, numer telefonu kontaktowego, sposób płatności, sposób dostawy;                       
b.    imię i nazwisko (nazwa) odbiorcy zamówionych Produktów, adres, numer telefonu kontaktowego, jeśli nie są zgodne z danymi Klienta;
c.    nazwa, dawka, wielkość opakowania, postać oraz ilość zamawianych Produktów.  

 

5.     Po złożeniu Zamówienia, Apteka niezwłocznie potwierdza rejestrację Zamówienia. Po weryfikacji Zamówienia Apteka potwierdza przyjęcie Zamówienia do realizacji albo odmawia realizacji Zamówienia zgodnie z postanowieniami ust. 7-8. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia dokonywane jest przez przesłanie Klientowi stosownej wiadomości na podany w trakcie składania Zamówienia adres e-mail (dalej: „Twoje Zamówienie zostało przekazane do realizacji”). Z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia Zamówienia zostaje zawarta Umowa Sprzedaży Produktów.

 

6.     Weryfikacja i realizacja Zamówień złożonych w Dni robocze po godz. 16 oraz w soboty, niedziele i inne dni ustawowo wolne od pracy rozpocznie się w godzinach rannych następnego Dnia roboczego.

 

7.     Odmowa realizacji Zamówienia może nastąpić w następujących przypadkach: 
a.    formularz Zamówienia nie został wypełniony poprawnie, a Apteka nie może skontaktować się z Klientem w celu weryfikacji danych;   
b.    Produkt został wycofany z obrotu lub wstrzymany w obrocie na terenie RP po złożeniu Zamówienia przez Klienta;    
c.    istnieje podejrzenie, że wydanie zamówionych Produktów może zagrażać życiu lub zdrowiu pacjenta lub produkt leczniczy, wyrób medyczny lub środek spożywczy specjalnego przeznaczenia żywieniowego może być zastosowany w celu pozamedycznym;       
d.    zrealizowanie Zamówienia skutkowałoby naruszeniem przez Aptekę przepisów prawa dotyczących prowadzenia obrotu detalicznego produktami leczniczymi i bezpośredniego zaopatrywania ludności w produkty lecznicze.          

 

8.     O odmowie realizacji Zamówienia Apteka informuje Klienta przez przesłanie Klientowi stosownej wiadomości na podany w trakcie składania Zamówienia adres e-mail, nie później niż w terminie 2 dni roboczych od dnia potwierdzenia rejestracji Zamówienia.         

 

9.     Apteka przekazuje Klientowi dowód zakupu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

 

10.   Klient akceptuje wystawianie i przekazywanie faktur w formie elektronicznej we wszelkich przypadkach dopuszczalnych obowiązującymi przepisami prawa. Faktura elektroniczna zostanie przekazana przez Aptekę na adres e-mail Klienta podany w trakcie Rejestracji lub składania Zamówienia w postaci linku do pobrania lub załącznika. Zgoda na stosowanie faktur elektronicznych jest równoznaczna z rezygnacją z otrzymywania paragonów lub faktur w formie papierowej, jednakże w sytuacji braku możliwości wystawienia lub przekazania faktury elektronicznej, Apteka dostarczy odpowiedni dokument w innej dopuszczalnej prawnie formie.

 

11.   Klient jest na bieżąco informowany, za pośrednictwem generowanych automatycznie wiadomości e-mail o statusie Zamówienia.

§ 5. PŁATNOŚCI ORAZ DOSTAWA PRODUKTÓW

1.     Klient dokonuje płatności za zamówione Produkty za pośrednictwem platformy płatności obsługiwanej przez Operatora Płatności. Klient jest każdorazowo informowany przez Aptekę na Stronie o terminie w jakim jest zobowiązany dokonać płatności za zamówione Produkty w wysokości wynikającej z zawartej Umowy Sprzedaży. Informacje o dostępnych sposobach płatności dostępne są na Stronie.

 

2.     Apteka zobowiązana jest dostarczyć Produkty będące przedmiotem Umowy Sprzedaży zgodne z Umową Sprzedaży.

 

3.     W przypadku zawarcia Umowy Sprzedaży, dostawa Produktów zostanie zrealizowana nie później niż w terminie 5 (pięciu) Dni roboczych licząc od dnia, w którym Apteka otrzymała informację z platformy płatności Przelewy24 o dokonaniu płatności przez Klienta, chyba że realizacja dostawy w tym terminie będzie niemożliwa z powodu działania siły wyższej.

 

4.     Z zastrzeżeniem ust. 5 poniżej, Apteka dostarczy zamówione Produkty za pośrednictwem firmy kurierskiej pod adres wskazany przez Klienta, do punktu odbioru lub do automatów paczkowych (z wyłączeniem produktów leczniczych), wybranego przez Klienta spośród dostępnych na Stronie.

 

5.     W odniesieniu do produktów leczniczych, dostawa realizowana jest z uwzględnieniem wymogów określonych przepisami regulującymi warunki wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych wydawanych bez przepisu lekarza. Dostawa Produktów kurierem realizowana jest od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8 do 16, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

 

6.     Apteka udostępnia Klientowi informację o wysokości kosztów dostawy Produktu w trakcie składania Zamówienia Produktu. Koszt dostawy zamówionych Produktów wskazany jest w cenniku dostępnym na Stronie w zakładce: „Koszty dostawy". Koszt dostawy Produktu zostanie doliczony do ceny Produktu w trakcie składania Zamówienia.

 

7.     Klient zobowiązany jest do odbioru zamówionych Produktów.

 

8.     Apteka zapewnia dostarczenie zamówionych Produktów należycie zapakowanych, w sposób zapewniający ich integralność, jakość oraz bezpieczeństwo stosowania. Opakowanie przesyłki zostanie oznakowane za pomocą etykiety przymocowanej w sposób trwały, zawierającej: pieczątkę placówki (Apteki), numer zamówienia, dane dotyczące odbiorcy, określenie warunków transportu oraz numer telefonu kontaktowego placówki. Apteka zapewnia Klientowi możliwość kontaktu telefonicznego w zakresie dotyczącym jakości i bezpieczeństwa stosowania Produktów pod podanym numerem telefonu kontaktowego placówki od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 19:00. W soboty w godzinach od 9:00 do 15:00.

§ 6. REKLAMACJE

1.     Apteka jest zobowiązana do  sprzedaży i dostarczania Produktów zgodnych z Umową Sprzedaży.

 

2.     Apteka ponosi wobec Klienta odpowiedzialność, jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową Sprzedaży (rękojmia).  

 

3.     W przypadku Umowy sprzedaży Produktów innych niż produkty lecznicze oraz wyroby medyczne stosuje się procedurę opisaną w niniejszym ustępie oraz w ust. 6-10 poniżej. W takim postępowaniu reklamacyjnym dotyczącym Konsumenta stosuje się przepisy art. 43 a i następne ustawy o prawach konsumenta.

a.      Apteka ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu do użycia jest dłuższy. Apteka nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności Produktu z umową określonego w zdaniu poprzednim, jeżeli brak ten podstępnie zataiła.

b.      Jeżeli Produkt  jest niezgodny z Umową Sprzedaży, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany. Apteka może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Apteka może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu  z Umową Sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Apteki. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Apteki, może ona odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży.

c.      Apteka dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której została ona poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z Umową Sprzedaży, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim Konsument go nabył.

d.     Koszty naprawy lub wymiany ponosi Apteka, która odbiera od Konsumenta Produkt na swój koszt. Sposoby udostępnienia Aptece Produktu do odbioru określone są na Stronie w zakładce Zwroty.

e.      Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową Sprzedaży, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy: (i) Apteka odmówiła lub nie doprowadziła Produktu do zgodności z umową, (ii) brak zgodności Produktu z umową występuje nadal, mimo że Apteka próbowała doprowadzić Produkt do zgodności z umową; (iii) brak zgodności Produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego żądania naprawy lub wymiany (iv) z oświadczenia Apteki lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi ona Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.

f.      Apteka zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.

g.     W razie odstąpienia od Umowy Sprzedaży Konsument niezwłocznie zwraca Produkt Aptece, na jej koszt. Sposoby udostępnienia Aptece Produktu do odbioru określone są na Stronie w zakładce Zwroty. Apteka zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania.

h.     Apteka dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

 

4.     W przypadku Umów Sprzedaży Produktów takich jak produkty lecznicze i wyroby medyczne oraz w przypadku Umów Sprzedaży zawieranych przez Klientów niebędących Konsumentami, do postępowania reklamacyjnego stosuje się przepisy dotyczące rękojmi tj. art. 556 i następne ustawy kodeks cywilny, zgodnie z procedurą opisaną w ust. 5 poniżej.

 

5.     Jeżeli Produkt ma wadę, Klient może:

 

a.      złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny Produktu albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, chyba że Apteka niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Produkt wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Produkt był już wymieniony lub naprawiany przez Aptekę albo Apteka nie uczyniła zadość obowiązkowi wymiany Produktu na wolny od wad lub usunięcia wady.

b.     żądać wymiany Produktu wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Apteka jest obowiązana wymienić Produkt wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.

c.      Apteka może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta o którym mowa w pkt a. powyżej, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową Sprzedaży Produktu wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową Sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Apteka.

d.     Apteka odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna Produktu zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania tego Produktu Klientowi. Klient niebędący Konsumentem może wykonać uprawnienia, o których mowa w pkt a. oraz b. powyżej, w terminie 1 roku od dnia stwierdzenia wady Produktu. Jeżeli określony termin przydatności Produktu do użycia kończy się po upływie dwóch lat od dnia wydania rzeczy Klientowi, Apteka odpowiada z tytułu rękojmi za wady tego Produktu stwierdzone przed upływem tego terminu. Do zachowania terminu wystarczy zgłoszenie reklamacji przed jego upływem.

e.      W przypadku wad prawnych Produktu, Klient ma prawo żądać od Apteki dostarczenia Produktu wolnego od wad, złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży lub żądać obniżenia ceny Produktu z powodu wady Produktu. Klient może wykonać uprawnienia, o których mowa w niniejszym punkcie, w terminie 1 roku od dnia, w którym Klient dowiedział się o istnieniu wady, a jeżeli Klient dowiedział się o istnieniu wady dopiero na skutek powództwa osoby trzeciej – od dnia, w którym orzeczenie wydane w sporze z osobą trzecią stało się prawomocne, przy czym bieg tego terminu w odniesieniu do Konsumenta nie może się skończyć przed upływem 2 lat od dnia wydania Produktu Konsumentowi.

f.      Składając reklamację, Klient zobowiązany jest dostarczyć wadliwe Produkty Aptece na adres Apteki, tj. Apteka Radicula Dobrysiak i Wspólnicy sp. j., 91-134 Łódź, ul. Rojna 25.
Koszt dostawy reklamowanego Produktu do Apteki ponosi Apteka. Odbiór od Klienta reklamowanego Produktu może odbyć się za pośrednictwem podmiotu wskazanego przez Aptekę, na koszt Apteki.

6.     Reklamację należy zgłosić w następujący sposób: 

a.      pisemnie, na adres Apteki, tj. Apteka Radicula Dobrysiak i Wspólnicy sp. j., ul. Rojna 25, 91-134 Łódź;

b.     elektronicznie na adres e-mail e-apteka@aptekaradicula.pl;

c.      telefonicznie pod nr tel. 697 549639.

 

7.     Reklamacja powinna zawierać informacje o przyczynach reklamacji, żądanie Klienta oraz informacje pozwalające zidentyfikować Klienta i Produkt, tj. numer zamówienia, datę zakupu produktu, imię i nazwisko Klienta, dane adresowe Klienta, adres poczty elektronicznej Klienta.

 

8.     Apteka dokona rozpatrzenia reklamacji i powiadomi Klienta o jego wyniku w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, w formie pisemnej bądź elektronicznej, na wskazany przez Klienta adres lub adres e-mail.

 

9.     W przypadku uwzględnienia reklamacji, Apteka ponownie przesyła, na swój koszt, prawidłowe Produkty bądź zwraca cenę sprzedaży Produktów (całą w przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży bądź część w przypadku obniżenia ceny Produktu). Jeżeli Klient przesłał Produkt do Apteki w inny sposób niż za pośrednictwem dostawcy wskazanego i opłaconego przez Aptekę, Apteka zwraca Klientowi koszty przesyłki reklamacyjnej na rachunek bankowy.

 

10.   W przypadku Produktów innych niż produkty lecznicze, objętych gwarancją, uprawnienia z tego tytułu można wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej. Gwarancja na sprzedany Produkt nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Klienta wobec Apteki  z tytułu braku zgodności  Produktu z Umową Sprzedaży lub rękojmi.

 

11.  Zasady zwrotu Produktów w przypadku wady jakościowej Produktu, jego niewłaściwego wydania lub sfałszowania produktu leczniczego:   
a. Produkty lecznicze i wyroby medyczne wydane z Apteki w ramach wysyłkowej sprzedaży podlegają zwrotowi w przypadku wady jakościowej produktu, jego niewłaściwego wydania lub sfałszowania produktu leczniczego (art. 68 ust. 3l i 3m ustawy z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne). W celu dokonania ewentualnego zwrotu produktów leczniczych lub wyrobów medycznych należy skontaktować się z Apteką i ustalić warunki zwrotu.

§ 7. ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY

1.      Z zastrzeżeniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa, Konsument który zawarł Umowę Sprzedaży, może od niej odstąpić bez podawania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia otrzymania zamówionego Produktu, a w przypadku Umowy Sprzedaży, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach przez Konsumenta - w terminie 14 dni od dnia otrzymania ostatniego zamówionego Produktu, jego partii lub części.

 

2.      Do zachowania terminu, o którym mowa w ust. 1 powyżej, wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży przed jego upływem na adres Apteki: Apteka Radicula Dobrysiak i Wspólnicy sp. j., ul. Rojna 25, 91-134 Łódź lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e – mail Apteki: e-apteka@aptekaradicula.pl. W przypadku przesłania przez Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu elektronicznie,  Apteka niezwłocznie prześle Konsumentowi w formie wiadomości e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.

 

3.      Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu. Pouczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży zawarte jest w Załączniku nr 2 do Regulaminu.

 

4.      W razie odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Umowa Sprzedaży uważana jest za niezawartą.

 

5.      Konsument zobowiązany jest do zwrotu Produktu na swój koszt niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, na adres Apteki.

 

6.      Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z Produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.

 

7.      Apteka zobowiązana jest do zwrotu dokonanych przez Konsumenta płatności, tj. ceny Produktu oraz kosztów dostawy Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Aptekę), niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Apteka dokonuje zwrotu wyżej wskazanych płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. W przypadku płatności dokonanej za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych Przlewy24, Apteka dokonuje zwrotu płatności otrzymanej od Konsumenta na rachunek bankowy Konsumenta.    

 

8.      Apteka może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.         

 

9.      Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów: 
a.    w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;          
b.    w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;     
c.    w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami.

 

10.   Prawo odstąpienia nie przysługuje również w odniesieniu do umów, w której przedmiotem świadczenia   produkty lecznicze, wyroby medyczne oraz środki spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego.


§ 8. USŁUGI ELEKTRONICZNE ŚWIADCZONE ZA POŚREDNICTWEM STRONY

1.      Apteka świadczy za pośrednictwem Strony następujące Usługi Elektroniczne:   
a.    prowadzenie Konta Klienta, w ramach którego gromadzone są informacje o złożonych przez niego Zamówieniach;
b.    interaktywny formularz umożliwiający Klientowi złożenie Zamówienia;  

 

2.      Minimalne wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Apteka, są następujące: 
a.    Komputer lub telefon z dostępem do Internetu; 
b.    Dostęp do poczty elektronicznej;        
c.    Przeglądarka internetowa.     

 

3.      W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów Apteka podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonej Usługi Elektronicznej.

 

4.      Zakazane jest dostarczanie przez każdego użytkownika Strony treści o charakterze bezprawnym. W przypadku dostarczenia powyższych treści zostaną one usunięte, a podmiot je dostarczający zostanie o tym poinformowany.    

 

5.      Każdy obowiązany jest do korzystania ze Strony w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich

 

6.      Świadczenie przez Aptekę Usług Elektronicznych jest bezpłatne.

 

7.      Warunki zawierania Umów o Świadczenie Usług Elektronicznych są następujące:         
a.    Umowa o Świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta Klienta zostaje zawarta w momencie dokonania Rejestracji.     
b.    Umowa o Świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na udostępnieniu interaktywnego formularza umożliwiającego Klientowi złożenie Zamówienia zostaje zawarta w momencie rozpoczęcia korzystania z powyższej usługi.                
d.    Umowa o Świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta Klienta jest zawierana na czas nieoznaczony. 
e.    Umowa o Świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na udostępnieniu interaktywnego formularza umożliwiającego złożenie Zamówienia jest zawierana jest zawierana w celu osiągnięcia rezultatu, którym jest złożenie Zamówienia.      

 

8.      Warunki rozwiązywania Umów o Świadczenie Usług Elektronicznych są następujące:   
a.    Klient może wypowiedzieć Umowę o Świadczenie Usługi Elektronicznej zawartą na czas nieoznaczony w każdym czasie i bez wskazania przyczyn, z zachowaniem 7–dniowego terminu wypowiedzenia, wysyłając wiadomość drogą elektroniczną na adres: e-apteka@aptekaradicula.pl.
b.    Apteka może wypowiedzieć Umowę o Świadczenie Usługi Elektronicznej zawartą na czas nieoznaczony w wypadku, gdy Klient obiektywnie rażąco lub uporczywie narusza postanowienia niniejszego Regulaminu lub gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym. Wypowiedzenie może być złożone po bezskutecznym co najmniej jednokrotnym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń z wyznaczeniem stosownego terminu. Rozwiązanie umowy następuje w takim wypadku z zachowaniem 14–dniowego okresu wypowiedzenia.       
c.    Wypowiedzenie Umowy o Świadczenie Usługi Elektronicznej zawartej na czas nieoznaczony przez którąkolwiek ze Stron nie narusza praw lub świadczeń nabytych przez Strony w czasie trwania umowy.
d.    Niezależnie od powyższych postanowień Strony mogą rozwiązać Umowę o Świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia Stron.   

 

9.      Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych można zgłaszać na adres e-apteka@aptekaradicula.pl lub pisemnie na adres Apteki.

 

10.   Prosimy o podanie w treści reklamacji jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości oraz danych kontaktowych – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Aptekę.

 

11.   Reklamacja zostanie rozpatrzona przez Aptekę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Odpowiedź w sprawie reklamacji zostanie wysłana na adres e-mail Klienta podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Klienta sposób.

 

12.   Do Umów o Świadczenie Usług Elektronicznych stosuje się przepisy Ustawy o prawach konsumenta.

 

13.   Konsument, który zawarł Umowę o Świadczenie Usługi Elektronicznej, może od niej odstąpić bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Powyższe uprawnienie może zostać zrealizowane przez Konsumenta poprzez przesłanie oświadczenia o odstąpieniu na adres e-apteka@aptekaradicula.pl lub pisemnie na adres Apteki. 

 

14.   Po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy o Świadczenie Usługi Elektronicznej, Apteka niezwłocznie prześle Konsumentowi na wskazany przez niego adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. W razie odstąpienia od Umowy o Świadczenie Usługi Elektronicznej, umowa ta jest uważana za niezawartą.

 

15.   Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy o Świadczenie Usługi Elektronicznej na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 3 do Regulaminu. Pouczenie o odstąpieniu od Umowy o Świadczenie Usługi elektronicznej zawarte jest w Załączniku nr 4 do Regulaminu.

 

§ 9. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR.

1.       Każdej osobie fizycznej, dla której zawarcie umowy nie jest związane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,  przysługuje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.

 

2.       Osoba wskazana w ust. 1 powyżej jest uprawniona do zwrócenia się z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy do Stałego Sądu Polubownego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Łodzi, ul. Gdańska 38, 90-730 Łódź. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych sądów polubownych przy wojewódzkich inspektorach inspekcji handlowej. Adres strony internetowej do Stałego Sądu Polubownego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Łodzi jest następujący: https://www.wiih.lodz.pl/?p=221.

 

3.       Ponadto, osoba wskazana w ust. 1  ma możliwość skorzystania z innych pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami stron internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
-http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
-http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;

 http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.


§ 10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1.     Umowy zawierana poprzez Stronę są zawierane w języku polskim.

 

2.     Informacje o przetwarzaniu danych osobowych Klientów przez Aptekę zawarte są w Polityce ochrony prywatności dostępnej na Stronie w zakładce: Polityka prywatności.

 

3.     Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawartej Umowy Sprzedaży i Umowy o Świadczenie Usługi Elektronicznej następuje poprzez (1) udostępnienie Regulaminu na Stronie, oraz (2) przesłanie Konsumentowi wiadomości e-mail na adres wskazany w formularzu Zamówienia Produktu, a w przypadku Umowy Sprzedaży także przez (3) przekazanie dowodu zakupu zawierającego specyfikację Zamówienia oraz  potwierdzenia informacji zgodnie z przepisami dotyczącymi umów zawieranych na odległość. 

4.    Apteka zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu z przyczyn organizacyjnych, prawnych lub technicznych. O każdej zmianie Regulaminu Apteka powiadomi z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu wysyłając widomość e-mail o planowanych zmianach do zarejestrowanych Klientów. Do Zamówień złożonych przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, stosuje się postanowienia Regulaminu w brzmieniu obowiązującym w dniu złożenia Zamówienia.



 Regulamin wchodzi w życie z dniem 04.03.2025


Załącznik nr 1 do Regulaminu sprzedaży wysyłkowej

Załącznik nr 2 do Regulaminu sprzedaży wysyłkowej

Załącznik nr 3 do Regulaminu sprzedaży wysyłkowej

Załącznik nr 4 do Regulaminu sprzedaży wysyłkowej